De financiële dienstverlening in IJsland vertrouwt op Genetec om datacenters te beveiligen

Londen, Verenigd Koninkrijk, 28 april 2021
|

Genetec Inc. ('Genetec'), een toonaangevende technologieleverancier van oplossingen voor geünificeerde beveiliging, openbare veiligheid, bedrijfsvoering en zakelijke inzichten heeft vandaag aangekondigd dat Reiknistofa Bankanna (RB), een IT-dienstverlener voor financiële instellingen in IJsland, zijn volledige beveiligingsinfrastructuur opnieuw vorm heeft gegeven met Genetec™ Security Center. In samenwerking met systeemintegrator Hafnes Ehf is RB overgestapt op Genetec om alle camera's, toegangspunten en videoanalyse in één geünificeerde interface te beheren.

RB is een leverancier van missiekritieke IT-systemen voor de financiële dienstverlening in IJsland. Ze zijn verantwoordelijk voor afwikkeling van beurstransacties en leveren verschillende multitenant-oplossingen, waarbij een aantal banken hetzelfde systeem gebruikt. RB is de ruggengraat van de financiële dienstverlening in IJsland en hecht dus niet voor niets enorm veel waarde aan zijn beveiliging; niet alleen om gegevens veilig te houden, maar ook om medewerkers en bezoekers te beschermen. De serverruimten en kantoren werden beveiligd met niet-verbonden video- en toegangscontrolesystemen, maar deze technologie was verouderd en het onderhoud ervan was zowel een financiële als operationele last.

RB past zijn oplossingen toe in meerdere datacenters in een gedeeld netwerk voor verschillende banken. Hiervoor is een modern, betrouwbaar systeem nodig dat videobewaking en toegangscontrole samenbrengt in één oplossing, zodat operators gemakkelijker een overzicht krijgen over wat waar en wanneer gebeurt en hoe ze moeten reageren. Genetec Security Center is een open, geünificeerd platform en was daarom de ideale keuze. Dit systeem vereenvoudigt immers de dagelijkse beveiligingsactiviteiten, kan geïntegreerd worden met andere tools zoals het verwarmings- en koelsysteem van RB en creëert waarde voor de hele organisatie.

"Vanaf het begin wilden we een geünificeerd systeem waarmee ons team snel een situatie in kaart kon brengen en dat een melding zou sturen als er actie ondernomen moest worden", vertelt Geir Sæmundsson, Datacentre Manager bij Reiknistofa Bankanna. "De oplossing van Genetec was precies wat we zochten. Hiermee kunnen we onze eigen meldingen opstellen om meer bedrijfsinformatie en een betere ROI te verkrijgen."

"Teams voor fysieke beveiliging willen eenvoud en betere functionaliteit", stelt Anthonie van der Ploeg, Director of Sales for Benelux & Nordics bij Genetec. "Dat is precies wat unificatie biedt. Ons softwareplatform zorgt voor een naadloze integratie van alle beveiligingssystemen en versterkt het beveiligingsbeheer aanzienlijk. We zijn verheugd dat Reiknistofa Bankanna nu kan profiteren van de diepgaande zakelijke inzichten die Genetec™ Security Center mogelijk maakt. We kijken ernaar uit om met hen samen te werken naarmate ze groeien en hun activiteiten opschalen."

"We hebben enorm veel tijd bespaard met Genetec, dus het was zeker een goede investering. Bovendien groeit deze oplossing met ons mee en kunnen we op ons eigen tempo door blijven gaan. Met het oog op het gebruiksgemak, vele integratiemodules en vooraanstaande analysetools, kijken we uit naar een langdurige samenwerking", concludeert Sæmundsson.

Lees de casestudy voor meer informatie

Over Genetec

Genetec Inc. is een internationaal technologiebedrijf dat zich al meer dan 25 jaar inzet voor de transformatie van digitale beveiliging. Vandaag de dag ontwikkelt Genetec oplossingen om de beveiliging, het inzicht en de bedrijfsvoering te verbeteren voor bedrijven, overheden en de gemeenschappen waarin we leven. Het belangrijkste product, Security Center, is een platform met open architectuur dat IP-gebaseerde videobewaking, toegangscontrole, automatische nummerplaatherkenning (ANPR), communicatie en analysetools unificeert. Genetec is opgericht in 1997 en het hoofdkantoor is gevestigd in Montreal, Canada. Genetec bedient zijn klanten via een uitgebreid netwerk van gecertificeerde channelpartners en consultants in meer dan 159 landen.

Ga voor meer informatie over Genetec naar: genetec.com/nl

Mediacontactpersonen en meer informatie

Holly Kinsell