Uit een recent Omdia-rapport blijkt dat Genetec ondanks de pandemie de marktgroei van VMS-oplossingen en Windows-gebaseerde opnameapparatuur heeft overtroffen

Onderneming dicht groei toe aan de kracht van zijn geünificeerde beveiligingsplatform, terugkerende inkomstenbronnen van cloudoplossingen voor bedrijven en hun focus op cyberbeveiliging en privacy

Montreal, 11 juli 2021

In het recente rapport van het onderzoeksbureau Omdia wordt  Genetec Inc. ('Genetec'), een toonaangevende technologieleverancier van oplossingen voor geünificeerde beveiliging, openbare veiligheid, bedrijfsvoering en zakelijke inzichten, zijn marktaandeel verder vergroot en is het zelfs sneller gegroeid dan VMS-oplossingen en Windows-gebaseerde opnameapparatuur. Uit het onderzoek blijkt ook dat Genetec zijn positie als wereldmarktleider heeft behouden en de hoogste groei heeft behaald van de vijf grootste softwarefabrikanten ter wereld.

In het rapport (Video Surveillance & Analytics Market Share Database - 2021) erkent Omdia Genetec als wereldleider (exclusief China) op het gebied van VMS-oplossingen. Het marktaandeel van Genetec is van 16,0% in het afgelopen jaar gestegen naar 17,4%. De onderneming dicht deze aanhoudende groei toe aan de kracht van zijn geünificeerde beveiligingsplatform Security Center, terugkerende inkomstenbronnen van cloudoplossingen voor bedrijven en hun daadkrachtige focus op cyberbeveiliging en privacy.

De wereldmarkt voor videobewakingssoftware lag in 2020 compleet stil, maar Genetec bleef continu en gestaag groeien", vertelt Oliver Philippou, Research Manager, Physical Security Technologies bij Omdia. "Genetec werd opnieuw uitgeroepen tot de beste ontwikkelaar op de markt voor videobewakingssoftware en behaalde daarmee de tweede plaats op het gebied van de wereldwijde verkoop van Windows-gebaseerde opnameapparatuur."

Als het gaat om Windows-gebaseerde opnameapparatuur, is geen enkele andere onderneming op de wereldmarkt zo sterk gegroeid als Genetec. Dat toont de kracht van het leiderschap van Genetec op het gebied van gebruiksklare beveiligingsoplossingen en wordt nog verder versterkt door een alsmaar toenemende vraag naar robuuste systemen die voldoen aan de continu veranderende privacy- en cyberbeveiligingseisen.

"Vanwege de pandemie moesten organisaties zichzelf compleet opnieuw vormgeven om de nieuwe realiteit bij te benen. Bedrijven hebben dus een creatievere manier gevonden om hun beveiligingssystemen te gebruiken, hergebruiken en uit te breiden. Met een geünificeerd beveiligingsplatform dat videobewaking combineert met toegangscontrole, ANPR, analysetools en nog veel meer, konden onze klanten hun fysieke beveiliging uitbreiden en profiteren van meer mogelijkheden dan met traditionele oplossingen. Hierdoor konden ze meer waarde creëren en hun bedrijfsvoering verbeteren zonder grote investeringen te doen", aldus Guy Chenard, Chief Commercial Officer bij Genetec, Inc.

Over Genetec

Genetec Inc. is een internationaal technologiebedrijf dat zich al meer dan 25 jaar inzet voor de transformatie van digitale beveiliging. Vandaag de dag ontwikkelt Genetec oplossingen om de beveiliging, het inzicht en de bedrijfsvoering te verbeteren voor bedrijven, overheden en de gemeenschappen waarin we leven. Het belangrijkste product, Security Center, is een platform met open architectuur dat IP-gebaseerde videobewaking, toegangscontrole, automatische nummerplaatherkenning (ANPR), communicatie en analysetools unificeert. Genetec is opgericht in 1997 en het hoofdkantoor is gevestigd in Montreal, Canada. Genetec bedient zijn klanten via een uitgebreid netwerk van gecertificeerde channelpartners en consultants in meer dan 159 landen.

Ga voor meer informatie over Genetec naar: genetec.com/nl

Mediacontactpersonen en meer informatie

HighRez Public Relations | Media Contact