Genetec introduceert nieuwe generatie SharpV ANPR-camera's

Uitgerust met HD-sensoren, gemotoriseerde lenzen met autofocus en een geoptimaliseerde processor met machine-learning voor optimale prestaties in de meest veeleisende omstandigheden

Montreal, 9 augustus 2021

Genetec Inc. ('Genetec'), een toonaangevende technologieleverancier van oplossingen voor geünificeerde beveiliging, openbare veiligheid, bedrijfsvoering en zakelijke inzichten, heeft vandaag de nieuwe generatie AutoVu™ SharpV-camera's met ANPR (automatische nummerplaatherkenning) aangekondigd. Deze nieuwe versie biedt een toekomstbestendige ANPR-oplossing die altijd en overal moeiteloos kan worden geïmplementeerd. De camera is speciaal ontwikkeld voor ANPR op basis van machine-learning en moderne voertuiganalyse voor optimale prestaties in alle omstandigheden.

De nieuwe SharpV is gemaakt voor vaste ANPR-installaties en biedt verschillende functionaliteiten zoals geïntegreerde 4G/LTE/GPS-verbindingen en gemotoriseerde lenzen met zoom en autofocus, zodat het systeem binnen een mum van tijd kan worden geïnstalleerd. Het systeem is geschikt voor verschillende toepassingen, zoals het bewaken van in- en uitgangen, razendsnel vastleggen van nummerplaten in steden en op snelwegen, beheren van parkeerterreinen en -voorzieningen buiten de stad en houden van toezicht op belangrijke toegangspunten om gezochte voertuigen op te sporen.

Dankzij de ingebouwde verlichters, speciale sluiters en hogeresolutiesensoren biedt de SharpV dag en nacht scherpe en nauwkeurige beelden die zelfs Full HD-beelden overtreffen, of het nu om traag stadsverkeer gaat of snelle voertuigen op de snelweg. De nieuwe SharpV is uitgerust met sensoren met een ultrabrede hoek, zodat het mogelijk is om over twee rijstroken nummerplaten helder vast te leggen. Gebruikers hebben dus minder apparaten nodig om een locatie te voorzien van dekking, waardoor ook de totale eigendomskosten dalen.

Bovendien is de nieuwe generatie SharpV-camera's voorzien van AutoVu MLC, een krachtige en geïntegreerde ANPR-engine op basis van machine-learning. Hierdoor profiteren gebruikers niet alleen van nummerplaatherkenning, maar ook van uitgebreide voertuiganalyses, inclusief voertuigidentificatie, kleurherkenning, snelheidsmeting en richtingtracering. De ingebouwde VPU's (Vision Processing Units) maken eveneens gebruik van machine-learning en leggen de basis voor nieuwe en toekomstige oplossingen om voertuigen te classificeren en analyseren.

"Veel bedrijven kunnen niet meer zonder ANPR. Met ANPR verkrijgen ze namelijk operationele en onderzoeksgerichte inzichten zodat ze onderzoeken sneller kunnen afronden, de parkeerregels kunnen handhaven en patronen in het verkeer van dichtbevolkte, stedelijke omgevingen kunnen analyseren", vertelt Stephane Varin, Product Manager, AutoVu, bij Genetec Inc.  "De nieuwe SharpV is gemakkelijk te implementeren, kan een groter gebied bestrijken en levert meer informatie over de kenmerken van het voertuig en het gedrag van bestuurders."

De nieuwe versie van AutoVu SharpV is ook aanzienlijk eenvoudiger om te installeren en onderhouden. De gemotoriseerde lenzen bieden een zoom- en autofocusfunctie en kunnen tijdens installatie of onderhoud op afstand worden afgesteld. De ingebouwde mobiele netwerkapparatuur biedt de mogelijkheid om verbinding te maken via 4G/LTE (indien beschikbaar). Ga voor meer informatie over AutoVu SharpV naar https://resources.genetec.com/en-datasheets/autovu-sharpv-datasheet

Over Genetec

Genetec Inc. is een internationaal technologiebedrijf dat zich al meer dan 25 jaar inzet voor de transformatie van digitale beveiliging. Vandaag de dag ontwikkelt Genetec oplossingen om de beveiliging, het inzicht en de bedrijfsvoering te verbeteren voor bedrijven, overheden en de gemeenschappen waarin we leven. Het belangrijkste product, Security Center, is een platform met open architectuur dat IP-gebaseerde videobewaking, toegangscontrole, automatische nummerplaatherkenning (ANPR), communicatie en analysetools unificeert. Genetec is opgericht in 1997 en het hoofdkantoor is gevestigd in Montreal, Canada. Genetec bedient zijn klanten via een uitgebreid netwerk van gecertificeerde channelpartners en consultants in meer dan 159 landen.

Ga voor meer informatie over Genetec naar: genetec.com/nl

Mediacontactpersonen en meer informatie

HighRez Public Relations | Media Contact