Security Essen: Genetec breidt high-security toegangscontrole uit met STid Secure I/A-module

Genetec presenteert tijdens Security Essen hun nieuwe STid Secure I/A-module, een zeer veilige toegangscontrole oplossing

Amsterdam, 8 september 2024

Bezoekers van Security Essen, de security beurs die plaatsvindt van 17/09 tot 20/09/2024 in Essen, Duitsland, kunnen bij stand 8C12 zien wat er nieuw is bij Genetec Inc (“Genetec”), een toonaangevende technologieleverancier van uniforme oplossingen voor beveiliging, openbare veiligheid, operations en business intelligence. Ter plekke kunnen bezoekers meer te weten komen over de nieuwe STId Secure I/A-module, die een uitbreiding is op het portfolio van hoogwaardige toegangscontroleoplossingen van Genetec. De module is ontwikkeld door STid, een toonaangevende fabrikant van high-secure toegangscontroletechnologieën. Hiermee helpt Genetec hun Europese klanten om te voldoen aan de strengste regelgeving op het gebied van cyber security.

Elk element van het zeer veilige toegangscontrolesysteem van Genetec en STid maakt gebruik van versleutelde protocollen en de nieuwste cyber security functies. Dit omvat zowel toegangsautorisatie-gegevens en kaartlezers als controllers en software. Dit zorgt voor veilig gebruik en biedt maximale bescherming tegen steeds nieuwe bedreigingen op het gebied van fysieke security en - in een wereld die steeds meer met netwerken is verbonden - IT-security.

Oplossing voor sectoren met hoog risico-profiel

Door de combinatie met de STid-I/A-module zijn de oplossingen van Genetec geschikt voor sectoren met een hoogrisico-profiel zoals overheidsinstellingen, high-security industrieën en sectoren zoals energie, gezondheidszorg, banken, nutsbedrijven en de productiesector. Alle toegangscontrolepunten kunnen op deze manier veilig worden beheerd - terwijl gevoelige informatie binnen het beveiligde gebied blijft.

Dankzij het compacte design is het systeem eenvoudig te installeren, aangezien het geen gevoelige data opslaat die misbruikt zou kunnen worden om inloggegevens te klonen. Dit biedt extra bescherming tegen cyberaanvallen en versterkt ook de algehele veiligheidssituatie in organisaties.

“Onze samenwerking met STid bevestigt onze toewijding aan het leveren van gestandaardiseerde, zeer veilige toegangscontrole oplossingen die bedrijven in staat stellen de technologie te selecteren die het beste past bij hun behoeften,“ zegt Thibaut Louvet, Senior Product Groups Director bij Genetec Inc. 'Dankzij deze werkwijze kunnen onze Europese klanten en integrators profiteren van flexibele en schaalbare oplossingen die compliant zijn, en voldoen aan de strengste regelgeving op het gebied van cyber security."

“We werken al lange tijd samen met Genetec omdat we hetzelfde doel hebben, namelijk eindgebruikers de beste en veiligste ervaring bieden,” zegt Vincent Dupart, CEO van STid. “Deze innovatieve I/A-module versterkt ons aanbod en is in lijn met de eisen voor transparante architectuur en Europese regelgeving. Het stelt organisaties in staat om aan de hoogste beveiligingseisen te voldoen, zonder in te leveren op aanpassingsmogelijkheden en schaalbaarheid.”

De nieuwe STid I/A-Module is het vierde kwartaal van dit jaar in Europa beschikbaar via gecertificeerde Genetec partners.

Ervaar Security Centre SaaS op de beursvloer
Bezoekers van Security Essen kunnen ook kennismaken met andere oplossingen van Genetec, waaronder de securityoplossing Genetec Security Center SaaS. Deze Software-as-a-Service (SaaS) oplossing is maximaal schaalbaar, open en combineert toegangscontrole, videomanagement, forensisch onderzoek, inbraakmonitoring, automatisering en vele andere geavanceerde beveiligingsfuncties. De fysieke beveiligingsbranche vraagt om een aanbod op maat dat in de cloud of hybride wordt uitgevoerd, afhankelijk van de behoeften van de klant. Met Security Centre SaaS omarmt Genetec deze trend en zet het een nieuwe standaard voor cloudgebaseerde fysieke beveiliging.

Meer informatie over de STid I/A module is hier te vinden: https://www.genetec.com/product-releases/stid-io-high-assurance.

Over Genetec

Genetec Inc. is een internationaal technologiebedrijf dat zich al meer dan 25 jaar inzet voor de transformatie van digitale beveiliging. Vandaag de dag ontwikkelt Genetec oplossingen om de beveiliging, het inzicht en de bedrijfsvoering te verbeteren voor bedrijven, overheden en de gemeenschappen waarin we leven. Het belangrijkste product, Security Center, is een platform met open architectuur dat IP-gebaseerde videobewaking, toegangscontrole, automatische nummerplaatherkenning (ANPR), communicatie en analysetools unificeert. Genetec is opgericht in 1997 en het hoofdkantoor is gevestigd in Montreal, Canada. Genetec bedient zijn klanten via een uitgebreid netwerk van gecertificeerde channelpartners en consultants in meer dan 159 landen.

Ga voor meer informatie over Genetec naar: genetec.com/nl